Remarketing w AdWords czyli retargetowanie w wydaniu Google

Od kilkunastu tygodni Google udostępnia możliwość retargetowania reklam w sieci partnerskiej Google. Ciekawy przykład związany z wykorzystaniem retargetowania pokażę w tym krótkim wpisie.

Remarketing, bo tak nazywa się ta usługa w Google AdWords, polega na dotarciu do określonego użytkownika, który wszedł na naszą stronę, ale np. nie dokonał oczekiwanej akcji (rejestracja do newslettera, zakup w sklepie internetowym, czy wysłanie wiadomości z formularza). Dzięki kilku linijkom kodu umieszczonym na naszej witrynie Google wie, że użytkownik ją odwiedził. Następnie, gdy tylko dany użytkownik wejdzie na stronę, gdzie emitowane są reklamy Google, możne zobaczyć reklamę zachęcającą go do powrotu na naszą stronę.

Specjalne kampanie remarketingowe wdrożyliśmy dla kilku naszych klientów i jak się okazuje działają poprawnie. Tylko teraz ciężko się przestawić patrząc na takie reklamy, bo zwykle pojawiały się tam kampanie dopasowane kontekstowo do otaczającej treści. W przypadku remarketingu mogą być dopasowane do tego, co przeglądał użytkownik. Najlepiej obrazuje to poniższy przykład:

remarketing_deby

Czerwoną ramką zaznaczone są kampanie remarketingowe. Trzecia reklama jest dopasowana kontekstowo.

Dwie pierwsze reklamy pokazały się tylko na moim komputerze, ponieważ wcześniej wchodziłem na obie strony nie wykonując pożądanej akcji.

A czy Wam zdarzyło się zobaczyć reklamę strony, którą przed chwilą opuściliście?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *